Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
1 Mayıs'a değil, ders halkalarına bekleriz !
Cihad Kayaduman
cihadkayaduman{x}hotmail.com Dikkat! E-mail için {x} yerine @ işaretini yazınız.
01 Mayıs 2011 Pazar Saat 22:48

1 Mayıs'ta bazı müslümanlar alana çıkarak " Bakın! Biz de yoksulları düşünüyoruz, biz de asgari ücretin adaletsiz olduğunu söylüyoruz. Hele bakın! Biz de artık akıllandık." mesajı verdiler. 

Müslümanlar davalarını  kaybettiler.

Müminler dertlerini kaybettiler.

Muvahhidler tevhid anlayışını kaybettiler.

İslam'ı unuttular. 
 

La ilahe illallah ne demekti, bunu unuttular önce. Aslında unutmak istediler, çünkü rahatı seçtiler.

Çünkü İslamsız olanlarla eşit şartlarda yaşamak istediler, onlar kadar rahat yataklarda yatmak, onlar gibi dünyanın zevklerinden aynı oranda yararlanmak istediler.

Çünkü müslümanlara kapılar çalmak zor geldi.

İslam davetçilerine Allah'ın davasını mahalle mahalle gezerek insanlara sunmak zor geldi.

Batıl ideolojilere karşı Allah'ın kurtuluş yolunu savunmayı, insanlara dünyevi güç ile değil de Allah'a iman ile yeri göğü inletebileceklerini anlatmak, bunun için çabalamak, hatta bu yolda ölmek zor geldi. 


Müslümanlar popülistlik yapıp emekten ve adaletten bahsettiler. Çünkü gördüler ki Lailahe İllallah diyen değil de 'Emek', 'İşçi', 'Hak' diyenler gazetelere çıkıyor, entelektüel odaklar tarafından övülüyordu. Daha modern gözükülüyordu. 
 

Bugün dünyevileşen müslümanlara haykırıyorum:

1 Mayıs alanında değil, mahalle aralarında, sokaklarda, ders halkalarında olmalıydınız! 

Gazete muhabirleri karşısında İslam'ı şirin göstermek için Allah'ın kurallarını eğip bükmek yerine İslam davetçileri karşısında Allah'ın davasını haykırmaları için öğütler vermeliydiniz. 

Açıkoturumların vazgeçilmez konukları olmak yerine, vazgeçilmez konuklarının Allah'ın davasını haykıranlar olduğu Yusuf Medreselerinde olmalıydınız! 

Bu yazı toplam 2124 defa okundu.
Yorumlayan:
Hümeyra İslamoğlu
Tarih:03 Mayıs 2011 Salı Saat 23:09
TEBRİK.
Sonuna kadar katılıyorum.. İslami camianın bazı kavramları kullanarak entel olma çabası artık mide bulandırıcı bir hale geldi. Abdestli kapitalizm başlığı altında herkesi tekfir ederek ne bir ümmet şuuru oluşturulur. Ne de bir bilinç. İçi boş bir haykırış asla yankı bulamaz.
Yorumlayan:
Barış Uzun
Tarih:03 Mayıs 2011 Salı Saat 21:02
1 Mayısa gittik diye ders halkları boş mu kaldı?!
Müslümanların 1 Mayıs alanlarında olmaları o köklü "komünist bayramı" algısını dağıtıcı bir etki yapabilir. Emek mücadelesinin müslümanların gündemine girmesinden, müslümanca bir anlayış ile içselleştirilmesinden kime, ne gibi bir zarar gelebilir ?
Böylece köktenci marksist zevat da istemeye istemeye de olsa artık emek mücadelesini kendi tekellerinde görmekten vazgeçmek zorunda kalır.
Eğer bunlar olursa, iyi şeylerdir!
Zira müslümanın münasebeti sosyalizm davası ile değil, hak ve adalet mücadelesi içindeki mazlum kitlelerledir.
Mesele bu kadar basit.
O yüzden, 1 Mayıs meydanına çıkmak, ders halkalarını terk etmek anlamına gelmemektedir.
Bana kalırsa yazar arkadaş hâlâ soğuk savaş dünyasının düşünce kalıplarıyla hareket ediyor.
Aşın artık bunları, aşın!
Yorumlayan:
Seyfullah Sami
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 15:57
Hayat İman ve Cihad
kutsanmış öfkelerimizi birbirimize değil de kafirlere saklayalım inşallah. " (Allah)Onun sevdiği ve Onu seven insanlar geçirecektir; müminlere karşı alçak gönüllü, hakikati inkar edenlere karşı onurlu; Allah yolunda üstün çaba gösteren ve kendilerini kınayabilecek kimselerin kınamasından korkmayan (insanlar)."

Ders halkalarından, mahalle aralarında iş yapmadan İslami şuurdan bihaber kalabalıkların arasında sesini bir yerlere duyurmaya çalışan eylemler bizim eylemelerimiz değil! Yapılması gereken Mazlumun hesabını İslami bir şuurla soracak olan kalabalıkların yetişmesine vesile olmaktır.

Vesselam.
Yorumlayan:
Furkan Demir
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 15:10
Mücadele
Haydar arkadaşa Katılıyorum.Müslümanlar Bu biat Kültürüyle Hayatlarını Devam Ettirirse Daha Çok afganistanlar Libyalar oLucak..Peygamber Efendimizin Hayatını İyi oKusun Herkes..Peygamber efendimiz Sizin dediğiniz gibi yapsa namaz kılar kuran okur zulme başkaldırmaz zaten peygamber cennette garanti etliye sütlüye dokunmaz ama o öyle yapmadı zulme sessiz kalmadı haksızlığa eyvallah demedi..Hak aramak ne zamanzaman Popülistlik oLdu ALLAH aşkına İnsaf Yahu insaf...
Yorumlayan:
nebiye arı
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 13:32
ayırmak da yanlış, ayrıştırmak da.
bence 2 konu tamamen birbirinden bağımsız ya da ayrı şeyler değil! ikisinin de bir arada bulunması önemli. 1 mayısa katılmak ve ders halkalarna cami cemaatlerine katılmak, halk sadece orada ya da sadece burada değil!
Yorumlayan:
Alija
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 10:21
nedenki
1 Mayısı şimdiye kadar kutlamadıkları için müslümanlar bu durumda, sabrı eyvallah etme değilde baş kaldırı olarak öğrenselerdi , şimdi dünyada müslümanlar zulüm görmeyeceklerdi, sizler ders halkaları diye tutturmasaydınız, önceliğiniz tevhid ve adalet olsaydı, şimdi özgür olurdunuz , ama bir lokma bir hırka bizleri bu hale getirdi, zayıfları korumadığınızdan , içimizdeki beyinsizler yüzünden bizleride helak olduğumuzu ne zaman farkedeceksiniz , artık size kutsanmış öfkemizle sesleniyoruz , çekilin islamın önünden.
Yorumlayan:
Haydar Akova
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 04:29
Emek mi Adalet mi ?
Bence 1 mayıs'ı yahut genel anlamda 'emekçilerle dayanışma'yı, salt 'karın doyurmak' gibi islami değerlerden mücerret hayvani bir dürtü olarak ele almak değil de, toplumda 'ADALET' mefhumunun yerini bulması için yapılan bir eylem olarak ele almalısınız. çünkü mesele asgari ücretten, karın doyurmaktan, menfaatten, dünyevileşmekten öte bir HAK, bir ADALET arayışıdır. siz de bunu belirtiyorsunuz, ama bence emek ve adalet mefhumları arasında baglantı iyi kurulamamış.
Namaz, kurban ..bunlar allahın bizden kendisi için beklediği şeyler mi, yoksa insanın kendi kurtuluşu ve saadeti için mi? refah aramıyor kimse, ama haksız refah elde edene de karşı olmak, emek hakkı savunmak Allah'a kul olmanın bir bilincidir. Ve bence bu bilinç ruhu, rahle-i tedrisat ruhundan, hıfz-ı kuran bilâ fehm'den, medrese zaviyelerinden, camii minarelerinden daha ulvidir; Eğer İslam mesajının evrenselliğine inanıyorsak. vesselam...
Yorumlayan:
BILGEHAN YILDIZ
Tarih:02 Mayıs 2011 Pazartesi Saat 03:12
Yeni Cagin Musluman cizgisi
Sevgili dostum, yazar bu kavramlarin karsisinda degil, ancak Muslumanlar daha kendi davalarinda bu sekilde aktif olup meydanlara dokulemezken, sorunlarin koku degil de sonucu olan bu kavramlari meydanlarda haykirmasi davanin ve cihadin sunnetine aykiri. Nitekim 1 Mayista bu kavramlarin laf ebeligini yapmak sorun kazaninin ustundeki kopugu uflemekken, Islam davasini haykirmak kaynayan kazana elini daldirip, dibindeki tasin altina elini sokmaya benzer. Birincisinin sonucunda modernist cevrelerce pohpohlanirken, ikincisinin bedeli kinanmak, dislanmak, bozguncu adledilmek, kovulmak ve emanetcisi oldugun neyin varsa hepsini tehlike altina atmaktir. Muslumanlar meydanlarda toplanmali. Ama artik masanin tozunu almak yerine altinda kimin olduguna bir bakmali!
Yorumlayan:
Barış Uzun
Tarih:01 Mayıs 2011 Pazar Saat 23:33
başlık yok.
Emekten ve adaletten bahsetmeden neden popülistlik oluyor?
Yıllarca bahsetmediler de, hiç mi popülistlik yapmadı müslümanlar?
Bu tepkinize anlam vermek güç doğrusu.
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI